۱۳۸۹ مرداد ۳۰, شنبه

نصب سرامیک

سراميك را روي بستري از ملات كه در بالا توضيح داده شد، قرار داده و با تخته ماله سطح آن را صاف مي‌كنند. بايد توجه داشت كه هنگام چسباندن سراميك، اندود رويه (ملات) نبايد گيرش خود را آغاز كرده باشد، زيرا در آن صورت سراميك كاملاً به ملات نچسبيده و بعداً جدا خواهد شد.

پس از نصب سراميك، و گيرش ملات، سطح سراميك را آب مي‌زنند تا كاغذ روي آن جدا شود و پس از آن با دوغاب، درز آنها را پر مي‌كنند. ممكن است سراميكها روي كاغذ نبوده و جدا باشند كه در آن صورت نصب سراميك، دانه دانه و با دقت فراوان پهلوي يكديگر انجام مي‌شود. در اين حالت بايد سطح به دست آمده كاملاً صاف و يكنواخت باشد. شكل سراميك، مربع، مستطيل، شش‌گوشه و مانند اينهاست.

ـ بندكشي

ميزان دوغاب سيمان و پودر سنگ براي پر كردن بندها به اندازه سراميكها بستگي دارد. دوغاب مصرف شده براي بندكشي همواره بيشتر از حجم فضاي خالي است، زيرا مقداري از دوغاب مصرفي براي سراميك‌كاري باقي مي‌ماند كه پاك مي‌شود و مصرف مجدد ندارد و لذا حجم دوغاب مصرفي براي سراميك‌كاري با احتساب دورريز به ميزان يك ليتر در هر مترمربع پيشنهاد مي‌شود. در بندكشي مي‌توان متناسب با رنگ سراميك از رنگهايي استفاده كرد كه به زيبايي سراميك بيفزايد.

ـ مراقبت ضمن گيرش

حداقل تا سه روز بعد از نصب سراميك نبايد به آن ضربه مكانيكي وارد آيد و درجه حرارت فضايي كه سراميك شده، نبايد از 5+ درجه سانتيگراد كمتر شود. در صورت لزوم پس از گيرش اوليه ملات بندكشي، آب دادن سراميك در چند نوبت كمك شاياني به ازدياد مقاومت مي‌نمايد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

لطفا در مور سايت نظر بدهيد تا در بهبود سايت شريك باشيد